A 2022-es évre elővételben megvásárolható autópálya díjak ártáblázata!
A 2020-as évjárat a Horváth Borház-tól (Gosztola) : Pacsizó : Cabernet Sauvignon Rosé,Chardonnay,Olaszrizling
Hozzánk is innét hozzák az AdBlue-t! https://ujszo.com/kozelet/auto-motor/itt-a-dizelautok-remalma-fogytan-az-adblue-adalek
Lassan begyűrűzik az AdBlue hiány! Környékünkön,már sok helyen elfogyott,Szlovákiából is hozzánk jönnek érte. Nálunk,még pár ezer liter van! A gyártás leált!
Varga Tamás Oszt az mire jó?
OiL Benzinkút Komárom Az AdBlue a korszerű dízelmotorral szerelt járművekbe (személyautó,furgon,busz,amion,traktor,kombájn,munkagép) kell. Külön tartály van beépítve,és a kipufogórendszerbe juttatja,ott fejti ki hatását,a kipufogógáz káros anyagait bontja le. De,ha nincsen az adott járműbe töltve,akkor megáll a jármű,és nem lehet addig elindítani,addig,amíg nincsen tankolva bele!
OiL Benzinkút Komárom @vargatamas Mi is az AdBlue®?
Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére.A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kkormot juttatnak a levegőbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentős. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépő Euro-5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében vezették be az AdBlue adalékanyagot.Jelenleg háromféle jelentősebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, (szelektív redukciós elv=Selective Catalytic Reduction)más néven AdBlue, a mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat.Az AdBlue megfelelő hőmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék.Működési elveAz SCR technológia lényege, hogy AdBlue vagyis karbamid oldatot fecskendeznek a kipufogógázba mely egy speciális katalizátorba lép be . A rendszernek viszonylag magas hőmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást – ezt a városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb. Emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hőmérsékletét különböző megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél előbb felfűtse a katalizátort. Az hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzéalakítja át azokat.Az erősen korrodáló hatású – amúgy teljesen veszélytelen – urea (vagyis kardbamid) adalék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az urea-tartályból a katalizátorba vezető csövek duplafalúak, ami lehetővé teszi, hogy a hűtőrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az urea-tartályt, ha az megfagyott.Egy külön ellenőrző egység figyeli a rendszert és biztosítja a kémiai folyamat fennmaradását a katalizátorban. A rendszer működéséből menet közben a sofőr semmit nem vesz észre, egyedül az AdBlue adalék mennyiségét mutatja egy kijelző a műszerfalon. Az AdBlue, akárcsak az üzemanyag, minden kúton kapható, a vezetőknek 8-10 ezer kilométerenként ajánlatos a folyadékot pótolni az erre kialakított tartályba.A Euro emissziócsökkentési normák előírják, hogy az AdBlue folyadék szintjének csökkenése estén a vezetőt figyelmeztetni kell. Az SCR-katalizátor integráns része az OBD-monitor rendszernek (On-Board Diagnostics). Teljes kifogyás esetén a rendszer engedélyezi, hogy eljussunk a következő benzinkútig, azonban a motorteljesítmény részleges elvételével majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását. Az AdBlue folyadék helyettesítésével (pl vízzel) sem érdemes próbálkozni, mert az emisszió-ellenőrző egység ilyen esetben is letiltja a motor indítását.