https://hu.blackpanther.hu/nagyvarosok-orszagok-bucsuztak-a-microsoft-tol-es-a-windows-tol/
Június 27.
-1048-ban ezen a napon született I.(Szent) László magyar király.fiatal korában testvére,I. Géza oldalán részt vett a Salamon király elleni küzdelmekben.e harcok eredményeként 1074-ben,a mogyoródi csata után,amikor I. Géza 1077-ben bekövetkezett váratlan halála után őt választották királlyá.(† 1095)
-1192-ben ezen a napon szentté avatták I. László magyar királyt.
-1919-ben e napon a Ben József tábornok hamvait Törökországból szülővárosába,Tarnówba szállító vonat megáll Budapesten.A főváros lakossága a Magyar Nemzeti Múzeum előtt tiszteleg Bem apó koporsója előtt.
-1941-ben ezen a napon 7 óra 10 perckor – a hadiállapot bejelentése előtt közel három órával – a veszprémi 4/II. bombázórepülő-osztály két százada, a 4/3. „Sárga Vihar” és 4/4. „Buzogány” – válaszul az előző napi kassai incidensre – bombatámadást hajtott végre szovjet célpontok ellen.
-1989-ben ezen a napon Krassó György és 27 társa megalapították a Magyar Október Pártot Budapesten.
-1998-ban ezen a napon halt meg Bende Zsolt,magyar operaénekes,bariton. (* 1926)
Katona Balázs A komáromi BYD története, még, a Nokia idejébe vezethető vissza. Akkor építették gyárukat, és telefon akkut gyártottak, a Nokia részére. Majd, a Nokia gyár bezárása után, a termelés megszűnt, a dolgozóknak fölmondtak, de, a gyárat nem adták el, azt őriztették, egy helyi céggel. Majd, egyszer csak, bejeletették, a buszgyárat. Bővítették a meglévő épületeket, és megkezdődött újra a termelés. Most, pedig, újabb bővítés.
Varga Tamás Mennyire biztonságos a gyártástechnológia a környezetre nézve?
Katona Balázs @vargatamas Mint, bármilyen autógyár. Győrben, Mosonmagyaróváron, a Credo buszokat gyártják, Debrecenben, Mercedes buszt, az Ikarus gyár, Székesfehérváron...
Katona Balázs Vagy, Stremio-n jobb minőségben!
Június 26.
-1835-ben ezen a napon született Herman Ottó magyar természettudós. († 1914)
-76 évvel ezelőtt, 1941. június 26-án, az alig három évvel
korábban ismét magyarrá vált Kassa felett máig ismeretlen, felségjel nélküli
repülőkötelék jelent meg. Három bombázó és egy felderítő repülőgép,
mely utóbbi az akció eredményét volt hivatva fényképezni. Déli 13 óra 8 perc
volt amikor a 100 kg-os bombák hullani kezdtek, szám szerint harminc, melyből
kettő nem robbant fel, de így is 32 halott, 60 súlyos és 200 könnyebb sebesült
maradt a nyílt város belvárosának romjai alatt. Találat érte a postapalotát
is, mely a környék jelentős, nélkülözhetetlen hírközpontja volt. A fel nem
robbant bombákon, és a fellelt repeszeken cirill-betűs, szovjet gyártmányra
utaló feliratokat találtak.
Ezzel egy időben, helyesebben azt egy kicsit megelőzve, pontosabban 12 után pár
perccel, a Körösmezőről indult és Budapest felé tartó gyorsvonatot Rahó
előtt, Bilin-nél három repülőgépből álló (azonosítottan!) szovjet
repülőraj megtámadta, s oda-vissza rárepüléssel meggéppuskázta. Egy utas
(Nyisztor Lajos fakereskedő) meghalt, több utas találatot kapott, így a
mozdonyvezető Daróczy Lajos is, aki combján történt sebesülése ellenére
Zombory Vencel fűtő segítségével a vonatot minden baj nélkül bevezette
Rahóra.
A két helyszínen, de a politikában is pánik tört ki, nem utolsó sorban a
negyedik napja tartó német-szovjet háború kiváltotta feszült helyzet
következtében.
Talán ennek a pániknak köszönhetően, megerősítve a Kormányzói
állásfoglalást, jelentette be másnap Bárdossy László miniszterelnök a
parlamentben, hogy „Szovjetunió és a Magyar Királyság között beállt a
hadiállapot”. Ezt, mint tényt konstatálta, s a kommunista történetírással
ellentétben nem üzent hadat a Szovjetuniónak.